Gyorsan megteltek a Hotel Corinthia termei a március 25-i Tokaji Március Nagykóstolón, ahol közel 70 tokaji pincészet több mint 160 bora várta a borvidék rajongóit. Aki ezen a ragyogó tavaszi napon a borkóstolást választotta, biztosan nem csalódott – a látogatók a tokaj-hegyaljai borvidék színe-javát megkóstolhatták a nyolcórás rendezvény időtartama alatt. Minden hatodik vendég az aszú különtermet is meglátogatta.

A száraz fehérborok pályáján az alapboroktól kezdve minőségi piramis csúcsát képviselő dűlőszelektált furmintokig és hárslevelűkig igazán változatos volt a kínálat. Az édes boroknál a könnyedebb késői szüretelésű házasításoktól indulva a szamorodnikon át akár a különteremben elérhető közel 20 éves hatputtonyos aszúig is el lehetett jutni. A kiállítók között a borvidék nagymúltú pincészetei, jól ismert sztárborászai mellett a kisebb, újabb pincék is bemutatkozási lehetőséget kaptak – aki bizalmat szavazott nekik, jól tette, hiszen kifejezetten szép tételeket hoztak a kóstolóra. A régió legnagyobb szereplője, a Grand Tokaj tesztgyőztes 2015-ös Kővágó Furmintjával bebizonyította, hogy „nagyüzemi” keretek között is lehet – sőt, kell! – kiváló bort készíteni, míg a Tokaj Y generáció öt fiatal borásza megmutatta, hogy jó kezekben van Tokaj jövője – legyen szó furmintról vagy sárgamuskotályról, száraz vagy édes stílusról, biztos kézzel és jó ízléssel elkészített borokat hoztak magukkal.

Caro Maurer MW, aki a Szepsy 100 vs the rest of the (wine)world mesterkurzust és az egyik Pop-up School előadást is vezette, elismerően nyilatkozott a kóstolt borok minőségéről és komoly potenciált lát a furmintban. Véleménye szerint „a borvidék hasonló lehetőségek előtt áll, mint a portugál Douro, amely évszázadokon át az édes portói borról volt híres, ám az utóbbi 20 év munkájának köszönhetően kiváló minőségű száraz boraival is meghódította a világot”.

Aki a sétáló kóstolón túl elérhető tételeknél többre vágyott, azt négy izgalmas mesterkurzus, a Borkollégium ingyenes Pop-up School előadásai, Szepsy István 2015-ös dűlőszelektált borai és az aszú különterem várta. A gasztronómiai kiállítóknak köszönhetően senki nem maradt éhen – a tokaji borokhoz a mádi sajtkülönlegességek, a gourmet szendvicsek és az édes falatok egyaránt remek kíséretet biztosítottak.

"A tavalyi Bordói Novemberen 1100 vendéggel látogatói rekordot döntöttünk; az idei Tokaji Március pedig a szakmaiságát és a szolgáltatások sokszínűségét tekintve volt eddig abszolút csúcs a Winelovers tematikus nagykóstolók életében. Nem pihenünk – már készülünk a Kékfrankos Áprilisra.”- mondta el Tábor István, a rendezvényeket szervező Winelovers brand tulajdonosa.

(Forrás:iranyakonyha.hu )